Van egy
hasznos tipped?

Ne hagyd, hogy felemésszen a stressz!

A mozgásszegény életmód, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a felgyorsult élettempó sokunkra olyan terhet ró, amelyet már nehéz elviselni. Az időben megkezdett stresszoldás mindennél fontosabb.

Keret Ne hagyd, hogy felemésszen a stressz!

Első lépés: ismerd fel a stresszt!

Sokan szenvednek az extrém pszichikai terhelés okozta tünetektől anélkül, hogy rájönnének, hogy a panaszaikat valójában a mindennapos feszültség okozza. Éppen ezért a stresszkezelés első lépése az, hogy felismerjük az állandó feszültség okozta elváltozásokat.

A stressznek vannak könnyen felismerhető tünetei is, ezek például:

- Alvászavar

- Fejvájás

- Magas vérnyomás

- Heves szívdeobogás

- Ingerlékenység

- Nyakmerevésg

A nehezebben felismerhető tünetek közé tartozhatnak a furcsa emésztési problémák, vagy az étvágytalanság is, hiszen az orvosok sokszor ezek mögött valamilyen más belső okot, betegséget sejtenek. Vannak olyanok is, akiknél a fokozott terhelés légzési nehézségeket vált ki, de egyes extrém esetekben akár a hajhullás, az orrvérzés, sőt a bőrtünetek megjelenése mögött is az erőteljes stressz húzódik meg.

Hogyan kezeljük a stresszt?

Ha már úgy érezzük, hogy stresszes a környezetünk, a legfontosabb, hogy megszüntessük az okot, amely miatt feszültek érezzük magunkat. Gyakran nagyon apró változások is segítenek abban, hogy kellemesebben érezzük magunkat. Menjünk más úton a munkába, vagy sétáljunk néhány megállót! Változtassuk meg a számítógépünk háttérképét, esetleg tegyünk posztert a munkahelyünk falára! Ha engedélyezik az ilyesmit, hímezzünk vagy vasaljunk fel mintát a munkaruhánkra, esetleg viseljünk kitűzőt! Hallgassunk vidámabb zenéket, pihenjünk többet, és figyeljünk rá, hogy listázzuk a teendőinket, hogy mindennel időben tudjunk végezni.

Mit tehetünk még?

Aktívan is tehetünk azért, hogy ne érezzük feszültnek magunkat. Sportoljunk sokat, étkezzünk változatosan! Ha megtehetjük, tartsunk háziállatot, cicát, kiskutyát, akivel összebújhatunk, sétálhatunk, ha szeretnénk! Ha kell, bátran mondjunk fel a munkahelyünkön, váltsunk iskolát, költözzünk el. Semmi sem ér annyit, mint az egészségünk

Nyugtatók és gyógyszerek

Ha huzamosabb ideig áll fenn stresszes állapot, az sokaknál depressziót, szorongást válthat ki. Ez utóbbi kettő, főként, ha hosszú távon fennáll, betegségként kezelendő. Ha úgy érezzük, hogy az életünk rossz irányba halad, folyamatosan rossz kedvűek és levertek vagyunk, rendkívül fontos az, hogy időben szakemberhez forduljunk.

Első lépésként érdemes felkeresni egy megbízható pszichológust. A pszichológus képes arra, hogy feltérképezze, hogy mi okozza a tüneteinket, és gyakran már a vele folytatott beszélgetés is segít abban, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben. A pszichológus nem orvos, így gyógyszert sem írhat fel. Arra azonban lehetősége van, hogy pszichiáterhez irányítson minket, ha úgy gondolja, hogy a stressz már olyan idegrendszeri elváltozásokat okozott, amelyek csak valamilyen orvossággal helyreállíthatók. Ilyenkor se féljünk, vagy legyünk csalódottak. A pszichiátriai gyógyszerek szedésében nincsen kivetni való, éppen úgy kezelik a problémáinkat, mint a megfázáskor kapott torokfertőtlenítő tabletta-

Alternatív módszerek a stressz kezelésére

A stressz oldásának ma már számos alternatív útja is létezik. A természetgyógyászat, a kineziológia, az akupunktúra mind-mind számos olyan lehetőséget tartogatnak, amelyek segíthetnek rajtunk a nehezebb időszakokban. Néha egy kellemes masszázs, vagy egy jó hangulatú jógaóra is sokat segít abban, hogy elfelejtsük a mindennapi problémáinkat és csak a jóra koncentráljunk. Érdekes újdonság az online is rendelhető Bach-virág terápia, amely szintén megoldást kínál azokban a pillanatokban, amikor kellemetlenül érezzük magunkat valamiért

Weboldal címe: www.medical4you.hu/stresszoldas.html

SZÓLJ HOZZÁ EHHEZ A TIPPHEZ!

TOVÁBBI GYÓGYÁSZAT, KEZELÉSEK TIPPEK

Az ízületek védelmében

Az ízületek védelmében

Világszerte rengeteg ember életét keseríti meg az ízületi porckopás, pedig némi odafigyeléssel enyhíthetők lennének a mozgáskorlátozottsághoz vezető artrózis tünetei.

Lúgosítsak, ne lúgosítsak?

Lúgosítsak, ne lúgosítsak?

Az első reakcióm a lúgosításra egy „ráérek arra még” legyintés volt. Mert bizony talpán legyen az ember, aki erre a kérdésre határozott igennel, vagy nemmel tud válaszolni! A döntésben az interneten elburjánzó tartalmak sem segítenek. Az egyik azt mondja: „Egyénenként változhat a sav-bázis egyensúly”; mire a másik: „Ha elegendő savanyú káposztát eszel, a lúgosítás többé neked sem okozhat problémát!”

Szuperétkek szuper hatásai – az algák népszerűségének nyomában

Szuperétkek szuper hatásai – az algák népszerűségének nyomában

Az egészség trendi!

A szuperfúd-forradalom még mindig eszeveszetten tombol. Az áfonya még oké, de manapság már olyan kajákról áradoznak az egészségguruk, melyek létezéséről még ükapáink sem hallottak! – na jó, egészen eddig mi sem, ugyebár.

Most akkor káros az elektromos cigaretta vagy sem?

Most akkor káros az elektromos cigaretta vagy sem?

Sok egymásnak ellentmondó tanulmányt és cikket kell végigolvasnia annak, akit az elektromos cigaretta hatása érdekel. Mi az igazság? Összeszedtük a fontosabb pro és kontra véleményeket!

Így lettem „infraszauna-függő”

Így lettem „infraszauna-függő”

A szaunával csak nemrég ismerkedtem meg, de miután kipróbáltam, tudtam, hogy otthonra is muszáj beszereznem egy infraszauna kabint. Ekkor még nem sejtettem, hogy ez életem egyik legjobb döntése lesz.